Wensenlijst

Vandaag gingen we winkelen, mijn vriendin en ik. Het was veel te lang geleden. We kletsten eindeloos bij en snuffelden tussendoor in allerlei leuke winkeltjes. Het viel me wel op dat ze regelmatig mijn mening vroeg over iets en het vervolgens teruglegde. Toen bracht ze het gesprek op onze bruiloft. Of liever gezegd, op een eventuele wensenlijst. Ik vertelde haar dat we inderdaad een huwelijkslijst willen aanleggen voor vrienden en familie die liever iets anders geven dan geld. En toen viel het kwartje bij mij. Ik wees op een werkelijk vreselijk lelijke lamp. ‘Die lamp bijvoorbeeld, enig! Die komt zeker op de lijst te staan!’ En aan haar reactie merkte ik, dat ik het bij het juiste eind had: ze noteerde het in gedachten als mogelijk huwelijkscadeau. Ik schoot in de lach en biechtte op dat ik maar een grapje maakte. De lamp werd weer ‘doorgestreept’. Maar ik heb mijn lesje geleerd: geen grapjes over mogelijke geschenken, want voor je het weet, staat het te ‘pronken’ tussen de cadeaus.