Leuk!

20140425-195441.jpg

Mijn nieuwe baan is lastig te omschrijven. Als in: leuk, superleuk, waanzinnig leuk! Oké, het draait nog vooral om kennismaken en zoveel mogelijk informatie verzamelen. Maar stiekum glippen er ook al wat kleine en grotere opdrachten tussendoor. Een brochure beoordelen, en een persbericht. Een hulpverlener koppelen aan een geïnteresseerd opinieblad. En een workshop organiseren, presenteren en begeleiden! Ik voel me veilig en vertrouwd met de back-up van nieuwe collega’s en betrokkenen. En het enthousiasme van mijn vorige collega’s (wat een naar woord) stimuleert me ook om er volledig voor te gaan en er ten volle van te genieten. Het is zo’n prachtige organisatie. Het valt me wel op dat mijn nieuwe baas regelmatig het woord ‘gaaf’ gebruikt. ‘Gaaf, ze doen mee!’ ‘Kassa wil ons in beeld brengen, gaaf!’ Als ik hem er vandaag opmerkzaam op maak (mijn vorige collega’s schieten nu in de lach en kunnen zich alles voorstellen over de tactische wijze waarop dit is gebeurd), zwijgt hij bedremmeld. En merk ik de rest van de dag dat hij een poging doet het woord te vermijden. Waarin hij jammerlijk faalt. Maar eigenlijk merk ik dat ik zelf echt niet veel beter ben. Want alles is leuk. Waanzinnig leuk! Topleuk! Ik lijk Ilse de Lange wel, maar dan zonder accent. Hoe dan ook: de eerste week zit erop. En ik ben blij. Mijn baas is blij. Mijn collega’s en andere betrokkenen zijn blij. En daar gaat het om. Op naar week 2! Leuk toch?!

1 thoughts on “Leuk!

Plaats een reactie