Bloedbank

En daar zat ik dan: bibberend en wel. Een intakegesprek bij de bloedbank. Ik moest een lijst met vragen invullen en aansluitend volgde een gesprek met een arts. Samen met de uitslag van de test vormt dit de basis waarop ze besluiten of ik bloeddonor mag worden. De arts riep me binnen en bekeek de antwoorden. ‘Nou’, zei ze, ‘dat ziet er prima uit, hoor. Ik heb nog een paar aanvullende vragen’. Ze draaide zich half om om iets te pakken en zei: ‘Heb je wel eens ooit een Afrikaan gesnoven?’ Verbaasd keek ik haar aan. Ze herhaalde haar vraag, nu wat langzamer: ‘Heb je wel eens ooit geslapen met een Afrikaan of drugs gesnoven’. Ze begreep niets van mijn geschater, terwijl ik ontkennend mijn hoofd schudde. Zul je zien dat ik word afgewezen op gebrek aan ernst voor de situatie.

Plaats een reactie