Zo kan het dus ook

IMG_0296Op social media zie ik de meest afschuwelijke berichten weer voorbij komen. Ik probeer ze te vermijden, maar er is geen beginnen aan. Een man kreeg een schop tegen het hoofd, omdat hij vroeg of ze ergens anders wilden gaan knallen. Er werd vuurwerk naar haar hond gegooid, omdat ze vroeg even te wachten met afsteken. Mijn emotionele emmertje loopt vol bij alleen al de gedachte wat ik met dat soort lui zou willen doen! “Treat with kindness and respect” zagen we in New York in diverse commercials. Nou, bekijk het maar! Darwin krimpt in elkaar bij elke knal, dus ik wil een lange lunchwandeling maken zolang het bij ons in de buurt nog relatief rustig is. Onderweg horen we ineens achter een paar struiken een enorm geknetter. Drie jonge hoofden mét veiligheidsbril kijken geschrokken op. ‘Oh mevrouw: sorry! We kijken telkens of er iemand aan komt, maar we hebben u niet gezien! Is alles in orde met de hond?” Ik stel hen en Darwin gerust en zeg dat het wel goed komt. “Loop maar rustig door, hoor. We wachten tot we u niet meer zien!” Ik glimlach en wens hen een fijne jaarwisseling toe. Ook even verderop staat een groepje jongeren rotjes af te steken. Ik trek hun aandacht en vraag hen om even te pauzeren. Ze zwaaien bevestigend terug. Als ik hen passeer, zegt een van hen: “Leuke stropdas heeft uw hond. Gelukkig nieuwjaar.” Ik wens hen hetzelfde toe en loop snel verder. Pas na een aantal minuten hoor ik in de verte de volgende knal. Zo kan het dus ook. Misschien toch nog eens over die slogan nadenken in het nieuwe jaar. Iedereen van harte een gelukkig 2020!

Plaats een reactie