Trots en blij voor het goede doel

taart

Het is geen nieuws voor de mensen die mij een beetje kennen: ik bak graag. In mijn beleving niks moeilijks of spannends. Gewoon een beetje creatief doen met niet al te moeilijke recepten. Uren in de keuken staan is zeker niet mijn cup of tea. Maar anderen laten regelmatig hun bewondering blijken: zowel voor de presentatie als voor de smaak. Meestal wuif ik dat weg: ‘Niks aan, iedereen kan dit!’ En dat geloof ik ook stellig. Maar nu ligt de prestatielat wat hoger dan normaal. Voor Serious Request, en dan specifiek mijn collega en zijn schoonvader in Scandinavië, heb ik drie taarten geveild. Ze brachten gezamenlijk 85 euro op, een mooi bedrag voor het goede doel. Maar dan moet je er ook wel wat extra’s voor doen, zo vond ik. En dus laat ik mijn fantasie de vrije loop. Langzaam vormt zich een idee in mijn hoofd. De uitvoering vraagt wat inspanning, maar niet buitensporig. Tijdens een middagje kerstshoppen vul ik mijn benodigdheden aan met een paar speciale attributen. Dan ga ik aan de slag. Leuk werk en het resultaat mag er zijn! Dat blijkt ook als ik de taart uitreik aan de hoogste bieder: collega Bert is oprecht vol verbazing en lovend over de taart. Deze staat vanaf nu op mijn bestellijst als ‘Serious Bert’. En ik? Ik ben voor het eerst zelf écht trots op het resultaat! En ook daar ben ik heel erg blij mee. Een bijkomend voordeel van deze actie voor het goede doel!

Plaats een reactie