VIB

kerstcampagne 2017 coop‘Hebben we ideeën voor de kerstcampagne?’ Maar zat! En zo doken mijn collega’s en ik in een brainstorm. We werken voor een prachtig bedrijf en dat mag iedereen weten. En graag en bij voorbaat ook meedoen! Na enige ideeën over en weer, grapt mijn collega ‘Wie laat mijn rendier uit?’, dat is pas een mooie hulpvraag”. Maar in plaats van hilariteit, slaat deze slogan gelijk aan binnen het team. Op de website is ‘hond uitlaten’ een veelvoorkomende vraag, én aanbod. Waarom geen ‘rendier’? Onze professional op het gebied van kleur en vorm tovert gelijk een foto tevoorschijn van twee honden met een rendierpakje. Helaas is die niet rechtenvrij te gebruiken, maar ik veer gelijk op. “Onze Darwin heeft inmiddels een hele serie kerstfoto’s, zal ik eens kijken?” En zo gebeurt het dat onze hond ineens tot campagnebeeld is gepromoveerd. Trots en nieuwsgierig lanceren we de communicatie. Het gaat als een tierelier! Een aantal bekenden herkent uiteraard de eigenwijze blik. Als ik het onderwerp in kwestie het scherm van mijn mobieltje laat zien en de vele views, likes en deelacties, kijkt hij geïnteresseerd. En tovert dan een opgemaakt contract tevoorschijn: geen woorden, maar kluifjes! Ach ja. Je bent een Very Important Beagle of niet. Maar over de follow-up  campagne moeten we eerst nog maar eens om tafel.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s