Goed bezig!

Het onderhoud aan ons huis heeft de laatste paar jaar niet echt veel aandacht gehad. Ik vind klussen, verven en plamuren op zich geen vervelend werk. Maar een tijdlang was het onzeker of we gingen verhuizen of niet. Hadden we niet veel zin om tijd en geld te investeren in een onzekere situatie. En nu het “niet” is geworden, moeten we eraan geloven. Dus planning gemaakt, spullen gehaald en aan de slag. Wanden, plafonds, trapleuning: niets is veilig voor mijn scherpe blik. De tubes sneldrogende plamuur zijn niet aan te slepen. De meneer bij het grofvuil kent mijn naam al. Ruimtes, deurstijlen en drempels die eerder het stempel ‘kan net’ kregen, worden onder handen genomen onder het mom van ‘toch bezig’. Als extra verlof geen optie is, offeren we weekeindes op. En het einddoel komt steeds dichterbij.  Na weer een dag afvinken, zak ik onderuit zak op de bank. Manlief kijkt me aan: “Goed bezig, trots op ons!” Ik strek mijn pijnlijke spieren. Afgelopen week werd ik nog zes jaar jonger geschat, maar ik voel me tien jaar ouder! Ik geniet van de frisse kleuren en de strakke lijnen om me heen. Neem me voor als ik straks toch op moet staan eerst maar eens die tube Midalgan of tijgerbalsem op te zoeken. Maar inderdaad: goed bezig! Nog heel even volhouden. 

Geef een reactie

