Schoner Tag

“Wat is er aan de hand?”, vraagt de man met de groene muts. “Is hij defect?” Ik werk me achteruit bij de toegangspoort naar de sleeplift vandaan. Mijn moeder en ik hebben net een paar pistes afgevinkt. En nu gaat ze in het hotel koffie drinken. Ik wilde in de tussentijd nog even terug naar de top en weer naar beneden. Zo ’s ochtends is de sneeuw namelijk prima, maar rond de middag worden het zompige hopen. Geen lol aan en geen tijd te verliezen dus. Maar. Het is vakantie. Niks moet, heel veel mag. Dus ik heb me bedacht en besloten dat ik ook zin heb in een koffiepauze. Daarom ga ik niet door de poortjes. En dat vertel ik in keurig Duits tegen de man die me aanspreekt. Hij lacht en geeft me gelijk. “Schonen Tag” wensen we elkaar toe. In de hotelhal tref ik mijn moeder in geanimeerd gesprek met de receptioniste en de hoteleigenaresse aan. Ik bel naar onze kamer en vraag of Manlief ook naar beneden komt. En zo zitten we even later gezellig met z’n allen aan de koffie. We kletsen over de komende verkiezingen en het effect op andere Europese landen. Over kinderen, honden en de vakantieplannen volgend jaar. De komende grote verbouwing annex uitbreiding en hoe het ooit was. Als ik na een half uur zonder spijtgevoelens weer op de skies stap, glimlach ik. Inderdaad een schoner Tag!

Geef een reactie

