Dag 8: Long Beach

De wekker wekt ons na een rusteloze nacht. Veel geluiden van de straat, een keer paniekerig gegil en een aanhoudende bladblazer?! We zijn zonder tegensputteren in minder dan een uur onderweg naar de Universal Studio’s. We besteden het verjaardagscadeau van Schoonmama aan een schaduwrijke parkeerplaats op 50 meter van de ingang. Lekker gemakkelijk en zo is de inhoud van de auto, onze koffers, gelijk ook beter beschermd. We ontvangen de online bestelde First-in-Line-kaarten, met verjaardagscomplimenten van broer en schoonzus, en starten met een ontbijt. Dan duiken we de gloednieuwe Harry Potter-attractie in. We vergapen ons aan de overbekende winkeltjes van Hogsmead en de Hogsward-stoomlocomotief. Dan kijkt Manlief me lachend aan: ‘je kunt het, je hebt acupunctuur tegen misselijkheid gehad!’ Een beetje zenuwachtig ben ik wel. Het helpt tegen lucht- en wagenziekte. Maar tegen deze 3D achtbaan? Tien minuten later zit ik witjes in de buitenlucht. Het antwoord is ‘natuurlijk niet, idioot!’ Maar het had erger gekund. Terwijl ik een beetje bijkom, gaat Manlief in de attracties Return of the Mummy en in Jurrasic Park. Drijfnat, maar lachend komt hij terug: ‘Cool!’ We kijken nog even bij een ‘levende’ Raptor en lopen dan verder. En zo gaat het de rest van de dag: hij pakt de ‘heavy stuff’, terwijl ik me vermaak met een Minion, Donkey, Shrek en Scooby-Doo. En met shoppen! De vraag van de medewerker of ik alles heb kunnen vinden, kan ik volmondig bevestigen. Met een grote lach op onze gezichten lopen we om 5 uur naar de auto. Het hotel in Long Beach ligt 44 km verderop. Maar er staat een echte LA-file. Hierdoor hebben we prachtig zicht op het Hollywood-sign. Maar zelfs de navigator vindt de vertraging te gek worden en leidt ons binnendoor. Nu zien we de andere kant van LA. Eentje die minder leuk is. Veel minder. Ik prevel een binnensmonds schietgebedje dat we geen pech krijgen, terwijl ik de woorden van Broer in gedachten hoor: ‘Geen oogcontact maken!’ En blijf gas geven. Na bijna drie uur rijden we de parking bij het hotel binnen. We doen geen moeite voor een zoektocht naar een leuk tentje en eten heerlijk in de lobby van het hotel. Onze kamer (met erkerbank) bevindt zich op de bovenste verdieping met een prachtig uitzicht over de lichtjes van de haven. Morgen slapen we uit en doen we op ons gemakje. Even bijkomen van al dat genieten. Maar wat hebben we een plezier gehad!

One thought on “Dag 8: Long Beach

1. hoi lieve lieverds..vanuit Cyprus..en de ’n beetje in afwezigheid familie…wensen we jullie op de eerste plaats ’n fantastische vakantie..geniet in volle teugen..en maak mooie herinneringen voor in de kast van liefdevolle gebeurtenissen… hou altijd een ding voor ogen…de American dream” is niet meer als ’n illusie.!!!!!! Vergeet nooit om met je 2 Hollandse voeten op de grond te blijven staan.!!!! Want zoals George Carlin het zo prachtig zei… “they call it the American dream..because you have to be asleep to believe in it”… pas goed op jezelf… en geniet..en intussen..genieten wij van je verslagjes… top top.!!!! groetjes uit Cyprus ..mrianne en chrys en de kroost.xxxxx