Paastractatie

Jubelend spring ik op en neer voor Manlief. Hij slaat het glimlachend gade. De kookwinkel heeft gebeld! Mijn KitchenAid is binnen. Ik kan nauwelijks wachten tot we de paaszaterdag-drukte hebben getrotseerd en in de winkel staan. We zijn de enigen niet: het is er hartstikke druk. Maar iemand komt naar me toe en vraagt of ze me kan helpen. Nog geen tien minuten later sta ik weer buiten. Met de keukenrobot. Eenmaal thuis bestudeer ik de instructies onder het genot van een kopje koffie. Je mag er bijna alles mee, zolang je de stroom er maar af haalt zodra je vingers in de buurt van de motor komen. Dan pak ik de cupcakesmix: we gaan ervoor. Een half uurtje later staat de hele keuken vol geurende paascakejes. Ik vul een taartbewaardoos en stap weer in de auto. Elf vrienden en familieleden hebben het geluk thuis te zijn om de paastractatie aan te nemen. Zij zijn er ook blij mee. Als we ’s avonds na het eten afwassen, kijk ik me een trotse blik naar mijn machine. We gaan er nog heel veel leuke en lekkere dingen mee beleven. En wie weet jullie ook!