Beter goed gejat

Als ik in de auto stap en de radio aanzet, val ik midden in een radiocommercial. De tekst is welbekend, alleen de toon is net even iets anders. ‘Goh’, zeg ik tegen Manlief. ‘Dit is volgens mij een commercial van mijn bedrijf. Maar ik hoor er iets vreemds aan.’ Dan wordt de naam van de concurrent genoemd. Ik kijk Manlief sprakeloos aan. De tekst is echt compleet overgenomen van onze vorige reclamecampagne. Die als ik zo vrij mag zijn op te merken inderdaad succesvol genoeg was om te worden gekopieerd. Op kantoor praten we er samen even over. Het mag in Nederland. Dus een reactie geven is lastig, los van het feit dat wij dan weer als kinderachtig kunnen worden betiteld. Het beste is dus om het maar te negeren. En als een compliment voor onze creativiteit te beschouwen. ‘Ach’, zeg ik afsluitend. ‘En anders stuur je een e-mail aan hun hoofd Communicatie. Met de vraag of we hen gewoon in de c.c. zullen opnemen bij de voorbereidingen van onze volgende campagne!’

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s