Spin in the web

Zolang ‘De man met de hamer’ er nog rustig op los sloopt, werk ik zoveel mogelijk thuis. Dit heeft voordelen: ik kan een oogje in het zeil houden en eventueel een helpende hand toesteken. Maar het heeft dus ook nadelen. Want terwijl ik een klant aan de telefoon heb, kruipt er vlak voor mijn hoofd ‘ineens’ een spin van formaat over de muur. Mijn aandacht is plotseling volledig afgeleid van hetgeen de klant aan de andere kant van de lijn vertelt. Ik ben niet echt bang voor spinnen. Zolang ze tenminste een bepaalde grootte niet overschrijden. Deze doet dat zeer nadrukkelijk wel. Terwijl ik instemmend mompel op een naar ik hoop juist moment, pak ik met de andere hand een krant. En geef de spin een goedgemikte klap op zijn kop. Jammer, deze wordt niet net als zijn soortgenoten buiten gezet om het na te kunnen vertellen. Ik beĆ«indig het gesprek in de overtuiging dat de klant geen idee heeft wat zich hier heeft afgespeeld. Maar de rest van de middag lopen de rillingen over mijn rug. Brrrrrr. Toch wel een grappige ervaring van iemand die ‘Spin in het web’ op haar visitekaartje heeft staan.