Trouwdata

Op de heen- en terugreis naar kantoor kletsen mijn twee carpoolers en ik altijd over allerlei zaken. ’s Middags zijn we wat drukker dan ’s ochtends, maar over het algemeen is het best gezellig in de auto. Vandaag kregen we het over trouwdata. De man in ons midden wist ons te vertellen dat het in Nederland dit jaar niet meer mogelijk is om op 7 juli te trouwen. En ook 8 augustus volgend jaar is al nagenoeg volgeboekt. Hij vroeg me hoe mijn man en ik eigenlijk op onze trouwdatum waren gekomen. ‘Dat mag ik niet zeggen van mijn moeder’, antwoordde ik hem, ‘Dat is slecht voor mijn reputatie!’ We poolen al heel wat jaren samen, dus hij kent me inmiddels wel zo’n beetje. Wist dat hij niet hoefde aan te dringen om toch een antwoord te krijgen. Dus na een moment stilte vervolgde ik: ‘Het is de verjaardag van Floppy, onze hond’. Een ogenblik keek hij me ongelovig aan. Toen schaterde hij het uit! Zelfs na tien minuten kon hij me niet aankijken zonder in lachen uit te barsten. Mijn moeder had gelijk. Dit soort ontboezemingen zijn funest voor mijn reputatie. Maar Floppy vindt het nog steeds best gezellig om zoveel visite op zijn verjaardag te krijgen.