Normaalgesproken

Mijn man was aan wat nieuwe kleding toe. We liepen langs een winkel waar ze met grote kortingen stuntten, dus namen we een kijkje. Op een grote tafel bij de ingang lagen rijtjes opgevouwen overhemden. Mijn man pakte er een op, het leek ‘m wel wat. Een verkoper haalde de diverse spelden en verstevigingsstukjes weg en wees hem de paskamer. In de tussentijd vond ik nog een hemd. Toen ik een andere verkoper vroeg om de klemmentjes te verwijderen, reageerde hij afwerend. ‘Het is niet de bedoeling dat uw man het hemd past en normaalgesproken gaan we dus ook niet op uw verzoek in!’ Verbaasd keek ik hem aan. Hij ging overigens vrij snel overstag, maar niet nadat hij ons had gewezen op de moeite die het blijkbaar kost om zo’n overhemd weer netjes op te vouwen. Mijn man bleef rustig, maar ik was eigenlijk behoorlijk geïrriteerd. Of je gaat niet op dit soort verzoeken in en houdt dit standpunt vol. Dan weet je als klant waar je aan toe bent. Of je geeft toe en houdt verder je mond. Moest ik me nu uitverkoren voelen of zo dat voor ons een ‘uitzondering’ werd gemaakt!? Of verwachtte hij dat we een nog steeds stevig geprijsd kledingstuk kochten zonder zeker te weten dat het netjes zit? We hebben het ene overhemd gekocht. Maar dat andere hemd hebben we aan hem teruggegeven. Om weer op te vouwen. Ik kon me nog net inhouden om hem daarbij veel succes toe te wensen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s