Amerika

Nog zeven weken, zes dagen en een paar uur, dan ga ik voor het eerst van mijn leven naar Amerika! Mijn moeder neemt haar kinderen en aanhang een weekje mee, ter gelegenheid van haar 60ste verjaardag. Ze is er zelf ook nog nooit geweest, de rest van het gezelschap wel. En nu het gevoelsmatig dichterbij komt, begint het pas goed te leven. Wandelschoenen en een diefstalveilige rugzak worden aangeschaft, boekjes over New York en Washington worden uitgepluisd op ‘must haves’ en die plezierige kriebel in mijn maag laat zich steeds vaker voelen. Het journaal wordt met andere ogen bekeken (he, zie ik dat straks misschien live?) en naar Charles Groenhuijsen wordt nog enthousiaster dan normaal gezwaaid. Ik heb zelfs een Central Park-broek gekocht gisteren (vraag me niet waarom dat een Central Park-broek is, het is gewoon zo). America, here I come! Nog heel even geduld!

Plaats een reactie