De reclamewereld is keihard

Reclame is een dankbaar onderwerp op verjaardagsfeestjes. In mijn werk heb ik ermee te maken, maar ook privé mag ik me er graag mee bezig houden. Reclame kan prikkelend, humoristisch, imponerend, irritant en overweldigend zijn. Vergelijk de waterbeddenconcurrent (wie kent ‘m niet) maar eens met de laatste Calvé Pindakaas. Een jongetje van een jaar of zes truckt zijn bal op het penthousebalkon van Dick Advocaat en vraagt via de intercom of hij z’n bal terug mag. Of die van de drie Amstel-jongens in de buitenspel-variant (we zeiden tegelijkertijd: “Het is een man”!) met de Dreft-reclame. Maar de reclamewereld is ook hard. Want het schijnt zo te zijn, dat als de kijker niet meer weet van wie de reclame is, je ‘m net zo goed in de prullenbak kunt gooien. En als je een reclame hebt gemaakt waarin een inmiddels overleden persoon meespeelt, mag die uit piëteit voor de nabestaanden niet meer worden uitgezonden. Vergelijk de Lassie-reclame met Boudewijn Buch. Vandaar dus dat wij onze reclamecampagnes in Hawaï hebben opgenomen, met Amerikaanse acteurs, voor het geval dat. Een aantal collega’s moest mee voor de organisatie. Inderdaad, een keiharde wereld.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s