Floppy

Mijn hond heet Floppy. Hij is 10,5 jaar oud, maar gedraagt zich daar absoluut niet naar. Het is een bastaardje, net als zijn moeder. Ze ontsnapte een keer aan haar baas en kwam vervolgens met hem, zijn broertjes en zusjes terug. Zijn moeder was echt lelijk, zijn zusjes leken op haar. En zijn broertje was een dotje, maar wit (= snel vies). Dus werd het Floppy. Floppy heeft een ‘adoptiezus’: Bicka van 13 jaar oud. Hij heeft eigenlijk haar naam gekregen. Dat zit zo: Bicka heette eerst Floppy. Maar de kleine pup werd een uit de kluiten gewassen Bouvier en moest dus omgedoopt worden. Omstanders hádden het namelijk niet meer als we haar riepen: ‘Floppy’ en er kwam een klein paard aangestoven. En Floppy zat er niet mee dat het een tweedehonds naam was. Hij is een echte dondersteen, met een compleet eigen wil en een zeer grote non-verbaliteit. Je kunt zien wat hij denkt. En hij denkt wat af! Zijn grootste hobby is spelen. Zowel met een bal als een knuffelbeest als toneel. Hij heeft als klein hondje een ongeluk gehad, waardoor hij nu af en toe een beetje mank loopt. Af en toe, omdat hij het zelf bepaalt. Meestal als hij zijn zin niet krijgt. Onder het mom van: ‘Ik heb het als invalide al zo moeilijk en nu ontzeg je me dit ook nog!?’ Hij zal als middelpunt in mijn bestaan tot de komst van mijn Vriend nog regelmatig op dit log verschijnen, dus nu weten jullie wie hij is. En jullie krijgen de allerhartelijkste groeten, dat zie ik aan het puntje van zijn neus!

Plaats een reactie